DTX COMPLEX

Memberi  perlindungan untuk hati anda


DTX Complex menyediakan makanan sokongan bagi fungsi hati yang sihat dengan satu formula herba yang unik dengan antioksidan dan mempertingkatkan ciri-ciri aliran empedu yang bila digabungkan dapat melindungi dan merangsang keupayaan normal badan dalam mengekalkan sel-sel hati yang sihat.

  • Mengandungi ekstrak biji benih pokok susu tisel yang ditunjukkan dalam penyelidikan menyokong keupayaan normal badan, membuat protein yang membantu semula jana sel hati.
  • Cendawan Reishi da Schizandra chinensis mempunyai ciri-ciri antioksida
  • Dandelion, kunyit dan artichoke membantu mengekalkan aliran hempedu.
FUNGSI HATI;
  • Rembesan Hempedu

cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman.Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak;ia memecahkannya kepada lapisan yang lebih kecil(small globule).Hempedu jg membantu dalam penyerapan vitmin larut lemak ;A,D,E,F,K,dan membantu mengasimilasikan kalsium.Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada vitami A.

  • Bertindak sebagai Detoksifikasi
Metabolisme protin dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati.Hati mengawal metabolisme protin.Untuk detoksifikasikan amonia,hati juga menggabungkan bahan-bahan toksin termasuk sisa metabolik,sisa racun serangga,dadah,alkohol,dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik.Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang.Oleh itu,dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul,anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul.
  • Mengawal Paras Gula Dalam Darah
Dengan menukarkan tiroksina – hormon tiroid,ke dalam bentuk yang lebih aktif.penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme.Hati mewujudkan GTF(faktor toleransi glukosa)dari kromium dan glutation.GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul.Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen,dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga.Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin,dan insulin.  
  • Penting Dalam Metabolisma Lemak
Penting didalam sintetis asid lemak dari asid animo dan gula.yaitu ketika pengeluaran kolesterol,lipoprotein dan phospolipid dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga. Dimana,makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati,yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.  



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. —————————————————  Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms) Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787 Fb page : barangan baby qaseh firdaus Email : [email protected]

Spread the love
Suri rumah sepenuh masa dengan 3 cahaya mata yang aktif berblog untuk berkongsi kebaikan untuk semua.

Leave a Reply