PENTINGNYA OMEGA GUARD UNTUK PERKEMBANGAN KANAK KANAK

Omega Guard

Banyak produk dipasaran yang melabelkan produk mereka ada kandungan omega 3, selalunya banyak terdapat pada produk kanak-kanak dan produk penderita kolesterol tinggi. Tapi apakah sebenarnya Omega 3 ini ?

Omega 3 adalah salah satu lemak tak jenuh yang sangat diperlukan oleh tubuh. Sayangnya tubuh kita tak dapat menghasilkan sendiri jenis lemak ini, sehingga keperluan lemak ini kita harus dapatkan dari asupan pemakanan. Omega 3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga juga boleh mengimbangi perubahan dalam hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

Kebanyakan pengusaha-pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengestrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak dapat menepis kandungan logam yag membahayakan kesihatan. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal tehnologi terkini untuk menghasilkan omega guard. Ianya melalui proses yang selamat dan semula jadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadnium, diaoksin dan PCB ( merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik).


Secara umum, Omega 3 bermanfaat bagi pertumbuhan sel otak, organ penglihatan dan tulang, serta menjaga sel-sel pembuluh darah dan jantung tetap sehat. Omega 3 sangat penting bagi perkembangan sel-sel otak karena 40% asam lemak di otak terdiri atas asam lemak Omega 3.
Omega 3 ini sangat dibutuhkan dalam membantu pertumbuhan dan perkembangan sel-sel saraf otak agar optimal terutama pada anak-anak sampai sekitar usia 5 tahun mengingat pertumbuhan otak anak yang cepat dan pesat pada masa tersebut.
Omega 3 bahkan tetap diperlukankan sampai usia dewasa. Kurangnya kadar Omega 3 akan membuat sel saraf di otak kekurangan energi untuk proses perkembangan otak sehingga dapat mengganggu kerja dan fungsi otak seperti hilangnya daya ingat dan penurunan fungsi otak lainnya secara drastis.
Tidak hanya bagi otak, Omega 3 juga memegang peranan penting bagi organ penglihatan dan tulang. Sekitar 60% retina pada mata dibentuk dari Omega 3. Kekurangan Omega 3 dapat mengakibatkan mata menjadi kabur. Omega 3 juga baik untuk tulang karena di dalam Omega 3 juga terkandung kalsium.
Pada saat janin, Omega 3 dibutuhkan untuk membentuk sel-sel pembuluh darah dan jantung. Pada saat dewasa, Omega 3 membantu dalam menyehatkan darah dan mekanisme kerja pembuluh darah serta jantung.

Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms) Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787 Fb page : barangan baby qaseh firdaus Email : [email protected]

Spread the love
Suri rumah sepenuh masa dengan 3 cahaya mata yang aktif berblog untuk berkongsi kebaikan untuk semua.

Related Posts

Pentingnya Omega Guard Untuk Tubuh Badan

Banyak produk dipasaran yang melabelkan produk mereka ada kandungan omega 3, selalunya banyak terdapat pada produk kanak-kanak dan produk penderita kolesterol tinggi. Tapi apakah sebenarnya Omega 3 ini?…

Spread the love

Leave a Reply