VITALEA

VITALEA SHAKLEE PERLU SEMASA KEHAMILAN

Setelah sekian lama menunngu kehadiran cahaya mata, tentunya anda sangat teruja sekali untuk menimang cahaya mata anda dengan suami. Kesihatan semasa kehamilan amatlah penting dan perlu dititik berat kan. Selain menjaga pemkanan anda juga harus bijak untuk memilih suplement dan makanan tambahan yang boleh membantu untuk mengekekalkan kesihatan anda dan juga tentunya si cabang bayi. 

Disini senang saya berkongsi sedikit tentang pengambilan makanan tambahan ataupun vitamin yang dapat menunjang kesihatan anda dan bayi selama kehamilan. Diantaranya yang paling popular di kalangan masyarakat kita sekarang ini adalah vitamin Shaklee. Diantara set kehamilan yang boleh anda konsumsi diantaranya adalah  Vitalea



Kenapa ibu hamil perlu mengambil vitalea shaklee ???

Segala zat dan nutrisi yang diambil oleh ibu melalui makanan akan dikongsi bersama janin di dalam rahim, oleh sebab itu ibu hamil memerlukan makanan tambahan atau suplement untuk melengkapkan lagi nutrisi yang diperlukan. Vitalea shaklee adalah suplement terbaik untuk membekalkan zat besi besi bagi ibu hamil.


Setiap tablet Vitalea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diesktrak daripada sayuran dan buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA.

Selain itu Vitalea juga berfungsi untuk meningkatkan tenaga dan kekuatan tubuh serta kekuatan mental serta membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran ataupun kegiatan seharian. Membantu meningkatkan metabolisme dan melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

  1. Ambil 2 biji Vitalea (with iron formula)setiap hari.
  2. Pengambilan zat besi bersama Vitamin C akan membantu penyerapan zat besi lebih optimum 
  3. Elakkan mengambil zat besi bersama kalsium. Ini kerana kalsium akan mengganggu penyerapan zat besi yang maksimum. 
  4. Pengambilan asid folat (asid folic), akan memebantu mengekalkan paras Hemoglobin yang normal di dalam badan. Sumber asid folat dapat didapati pada vitalea shaklee dan b complex shaklee. 

Saya nak BELI


Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms) Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787 Fb page : barangan baby qaseh firdaus Email : [email protected]

Spread the love
Suri rumah sepenuh masa dengan 3 cahaya mata yang aktif berblog untuk berkongsi kebaikan untuk semua.

Related Posts

BAHAYA HB RENDAH SEMASA KEHAMILAN

Bahaya HB Rendah Semasa Kehamilan Antara yang selalu ditakuti oleh para ibu-ibu mengandung adalah HB yng rendah. Mengapa Hb ini rendah…? mesti ada sebabnya kan ? diantara…

Spread the love

Leave a Reply