KULIT KEPALA GATAL DAN RAMBUT BERGUGURAN…..???

Dalam cuaca yang panas kita selalu mengalami masalah kulit kepala yang kerap kali menganggu kita. Apalagi kaum wanita yang memakai hijab dan penutup kepala. Bagaimana anda mengatasi masalah kulit kepala yang gatal ataupun bahkan keguguran rambut yang teruk. Bertukar-tukar banyak shampoo juga salah satu penyebab rambut dan kulit kepala bermasalah. Ada kalanya kita mengamalkan petua tradisional untuk mengobati masalah kulit kepala dan rambut ini. Tapi dengan kesibukan anda yang teramat sangat, mustahil anda masih lagi mencuba petua tersebut. Ya nak cepat la katakan, pastinya anda terus membeli macam-macam produk rambut yang ramai di jual dipasaran untuk mengatasi masalah anda tersebut.

Kebanyakan produk dipasaran ianya banyak bahan kimia dan cepat merusak rambut. Sehari dua mungkin ianya berkesan tetapi lama kelamaan rambut anda akan gugur dan rusak. Kerana terlalu banyak bahan kimia yang masuk ke kulit kepala anda. Pemakanan juga menjadi penyebab gugurnya rambut. Termasuk kekurangan vitamin yang boleh menguatkan dan menyuburkan rambut anda. Apakah anda hanya akan terus bertindak menekan dan membuat rambut anda jadi semakin rusak.? Tentu tidak kan…jawabannya anda harus kembali kepada gaya hidup yang sihat.

Masa tidur yang cukup akan membuat rambut anda akan sihat, dan juga pengambilan sayur-sayuran serta buah-buahan dapat membantu melembabkan kulit kepala anda. Usahakan tidak selalu menutup kepala, bila anda sudah berada dirumah anda boleh membiarkan rambut anda terurai agar kulit kepala mendapatkan udara dan rileks. Ambillah vitamin yang mengandungi zinc untuk menguatkan akar rambut dan memilih shampoo tanpa bahan kimia.

Dalam entry kali ini saya akan berkongsi tentang shampoo yang natural dan tanpa bahan kimia yang boleh anda gunakan. Nama shampoo ini adalah Purifying Shampoo yang membersihkan secara mendalam disamping melindungi kelembaban asli.
Dengan menggunakan Shampoo Purifying ini  dapat membebaskan rambut anda dari sebum yang terkumpul, pencemaran udara dan timbunan produk dandanan rambut. Mengembalikan sinaran dan menyerlahkan tekstur asli rambut. Juga sebagai keseimbangan pH balanced untuk melindungi kutikel rambut dan menjamin body, lift dan kilau. Penggunaan shampoo ini juga menangani cabaran alam sekitar dengan melindungi kelembaban dan imbangan lipid. Bebas dari mengelupas  yang menampilkan Scalp Health Complex untuk mengurangkan kelihatan berminyak dan kelemumur dan membantu menyokong imbangan mikroflora kulit kepala.    Tidak hanya perlu perawatan dari luar, sebenarnya perawatan rambut pun perlu kita rawat dari dalam.

Sedangkan perawatan dari dalam pula, anda boleh amalkan pengambilan Zinc Complex. Zinc Complex dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh  kita. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksin seperti kadmium dan plumbum dari tubuh. Zinc mengaktifkan 200 jenis enzim. Yang berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protin, seterusnya merangsang regenerasi sel . Ia juga mengktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk memelihara metabolisme gigi dan pertumbuhan para remaja.

Nah untuk mendapatkan rambut yang sihat dan menawan tanpa kelemumur dan gugur, amalkanlah pengambilan shampoo dan zinc complex ini.  Takkan anda nak masalah rambut anda akan berlarutan tanpa anda mengambil tindakan segera..? Bertindak lah sekarang…ingat rambut adalah mahkota anda…jangan sampai ianya rusak ataupun bermasalah yang mana akan mempengaruhi kehidupan anda sehari-hari.

Tunggu apalagi…anda boleh memesan sekarang juga set rambut ini sekarang juga, dengan hanya klik SAYA MAU BELI SET INI ,anda sudah boleh melakukan pembelian. Barang yang anda pesan akan dihantar terus ke adrress yang anda beri semasa membuat tempahan, dan pihak Shaklee akan terus menghantar melalui kurir. Sangat mudah bukan…..tunggu apalagi cepat order yaaa…

Untuk mendapatkan discount sampai 20 % anda boleh menghubungi no yang tertera dibawah ini.

rujukan : buku Shaklee panduan nutrisi page 109

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ————————————————— Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms) Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787 Fb page : barangan baby qaseh firdaus Email : [email protected]

Spread the love
Suri rumah sepenuh masa dengan 3 cahaya mata yang aktif berblog untuk berkongsi kebaikan untuk semua.

Leave a Reply