Adakah Anda Salah Satu Daripada Mereka Yang Perlukan Vitamin C

Haiwan menghasilkan Vitamin C  mereka sendiri, seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) Vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan Vitamin C. Tambahan pula Vitamin C larut dalam air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh itu perlunya untuk kita mengambil Vitamin C setiap hari. Dan Vitamin C juga tidak memberi kesan toksik.



kredit gambar dari theleuthjournal.com

Kajian dari Dr. James Scala telah menunjukkan, adalah selamat untuk mengambil  5,000 mg (10 tablets) hingga  10,000mg (10 tablets) Vitamin C sehari. Dr. Pauling, yang menemui Vitamin C mengambil 18g (18,000mg) sehari dan beliau adalah sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.


Vita -C Plus dari Shaklee

Sains pembebasan berterusan secara semulajadi, Vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan biji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid ( 25% dari bioflavonoid, diesktrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

pelbagai manfaat Vita-C Plus untuk tubuh badan kita

Diantara mereka yang memerlukan Vitamin C, ialah antaranya : 

  • Perokok dan perokok pasif. Tahukah anda bahawa asap rokok dapat memusnahkan Vitamin C dengan lebih cepat.
  • Penderita diabetes. 
  • Pengidap asthma atau allergic
  • Pesakit yang akan menjalani pembedahan. Ambil Vitamin C secara konsisten sebelum melakukan pebedahan. 
  • Ibu mengandung atau menyusukan anak. Vitamin C yang di ambik oleh ibu baik untuk perkembangan bayi.
  • Wanita yang mengambil pil perancang keluarga, antibiotik atau aspirin.
  • Orang yang demam, selesema atau menghadapi flu.
  • Sesiapa sahaja yang meminum arak. Arak atau minuman beralkohol akan memusnahkan Vitamin C.
  • Warga emas yang senantiasa kurang mendapatkan keperluan Vitamin C harian.
  • Mereka yang menghadapi tekanan atau stress. Badan perlukan Vitamin C dengan dos yang lebih tinggi jika menghadapi tekanan. 

istimewanya Vita-C Plus

Manfaat utama Vita-C Plus untuk tubuh badan kita diantaranya :

  • Membentuk kolagen 

Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi rangka dan tulang rawan. Oleh kerana itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

  • Memperbaiki Simptom Pendarahan.

Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

  • Peningkatan Sistem Imun

Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selesema.

  • Memerangi kanser

Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

  • Mencantikkan kulit

Ambil Vitamin C setiap hari  untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

  • Memperbaiki Insomnia

Ia memperbaiki insomnia, stres masalah berkaitan mental seperti keresahan.

  • Mengekalkan kolesterol sihat

Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah , pendarahan serebral dan skurvi.

testimoni Vita-C Plus terhadap gusi berdarah

testimoni Vita-C Plus terhadap sakit mata

Testimoni Vita-C Plus terhadap gusi berdarah dan ulser di mulut

Begitu pentingnya Vitamin C untuk tubuh badan kita, oleh itu anda boleh mengambil Vitamin C yang anda perlukan dengan mengambilnya dari Vita-C Plus dari Shaklee setiap hari. Semoga kesihatan anda tetap terjaga dan jauh dari jangkitan ataupun gangguan kesihatan. Anda boleh dapatkannya disini, hanya dengan klik sahaja pada gambar dibawah. Sangat senang bukan..? Nah tunggu apalagi, dapatkan sekarang. 

Jika anda berada dikawasan sekitar area Batang Kali, Ulu Yam, Bukit Beruntung, dan Genting Highland, kami boleh terus menghantar pesanan ke depan rumah anda. Sangat berbaloi-baloi kan? dan sebagai tanda kasih sayang, kami akan memberikan layanan ekslusif kepada anda berupa konsultasi secara percuma. 

 beli sekarang juga.jpg

Anda mahu jadi ahli Shaklee dan nikmati potongan hebat 15%-20% Anda ingin mengetahui cara daftar Shaklee..?? Mudah sahaja… hanya klik sahaja disini : 

 join ahli shaklee sekarang.png

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ————————————————— Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms) Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787 Fb page : Qaseh Firdaus Shoppe Email : [email protected]

This Post Has 19 Comments

  1. Unknown

    Saya juga amalkan Vitamin C supaya nak nampak awet muda sentiasa. Almaklumla perempuan hehe

  2. Nursimatun

    Kak tun memang wajib amik vita c ni nampaknya.. dah makin tua ni.. banyak dh hilng dr badan..

  3. Akak Vitamin

    Vitamin c besttt. Kulit moist je. Demam pun jarang. Alhamdulillah!

  4. Nila Anggraini

    Betul tu nadia…kita kena ambik vita c plus ini untuk tetap tampak muda dari usia…hihi

  5. Nila Anggraini

    Tak rugi kan beli vitabc plus nie..boleh tahan sampai 6 bulan….

  6. Nila Anggraini

    Jom…beli dengan harga promosi beli 6 percuma 1…beli 2 less 5 %.. memang berbaloi-baloi.

  7. Nila Anggraini

    Betul tu kak tun..sy pun makin tua jer rasa..hihiji…nasib abik ada vita c plus ni…serasa muda remaja aje…..hehehh

  8. Nila Anggraini

    Alhamdulillah….bagi sesiapa yg rasa nak demam..memnag wajib ambik 2 biji vita c plus ni….insaaAllah demam pun lari…

  9. leekamalia

    ni favourite, wajib amal sbb pemakanan dan gaya hidup kita hari ini bukan sahaja kurang mengambil vitamin C malah gaya hidup dan pencemaran mengurangkan vitamin C tubuh

  10. Unknown

    Ceriakan hari anda dan tingkatkan kesihatan dengan pengambilan vitamin c Sebab setiap dari kita memerlukannya untuk fungsi-fungsi penting dalam tubuh badan…^__^

    JommSihatDanCantik -> PETUA ORANG DULU-DULU 3.0

  11. Unknown

    Sustained Release Vita C memang paling best. sbab boleh bertahan lama dalam badan. Bertahan untuk sehari pulak tu.. memang tak rugi ambil Vita C ni

Leave a Reply