5 Petua Hilangkan Jeragat Di Wajah

Jeragat memang biasa kita dengar. Memang kita akan berasa takut dengan jeragat ni, adakah jeragat ni bahaya? Apakah sebenarnya jeragat ni? Apakah anda pernah terkena jeragat? jeragat ni boleh dialami oleh sesiapa pun, tak kira umur mahupun jantina. Jeragat adalah bintik-bintik kecik berwarna gelap ataupun cokelat yang muncul dipermukaan kulit. Jeragat ni biasanya akan terlihat lebih menonjol pada mereka yang berkulit terang, meskipun boleh dialami oleh pelbagai macam warna kulit. Jeragat ni terjadi akibat peningkatan produksi melanin, pigmen yang memberikan warna pada kulit. Kadang mereka yang ada masalah jeragat akan merasa rendah diri dan tak nak bergaul dengan orang ramai kerana mereka merasa diri tak cantik. Jadi jeragat ini merupakan masalah yang juga merunsingkan bagi sesetengah orang.

Jeragat

Bahayakah Jeragat ni?

Jeragat ni boleh terkena kepada kanak-kanak mahupun orang dewasa. Jeragat pada anak-anak sering muncul di area yang terpapar sinar matahari, seperti wajah, lengan, dan pundak. Jeragat pada orang dewasa dapat muncul di berbagai bagian tubuh yang terpapar sinar matahari, tetapi tidak berubah warna dengan perubahan musim. Jeragat bukanlah kondisi yang serius dan tidak memerlukan perawatan doktor. Namun, jika Anda risau tentang penampilan jeragat atau ada perubahan warna yang mencurigakan pada bintik-bintik tersebut, disarankan untuk berkonsultasi dengan doktor kulit untuk pemeriksaan lebih lanjut. Doktor dapat memberikan nasihat tentang perlindungan kulit yang tepat dan pilihan perawatan kecantikan jika diinginkan.

Bagaimana Nak Kurang Dan Hilangkan Jeragat?

Untuk mengurangkan dan hilangkan jeragat kita boleh lakukan tips berikut ini.

  1. Penggunaan Produk seperti Serum Uv Protection, jeragat boleh terjadi keran terlalu terdedah dengan sinaran matahari. Oleh itu perlu untuk kita lindungi wajah kita dengan serum mahupun sunblock untuk elak sinar matahari terus mengenai kulit wajah kita. Kita boleh gunakan serum SPF tinggi seperti Set Youth Shaklee untuk elakkan terkena pancaran sinaran matahari terus kepada wajah. Gunakannya semasa anda keluar rumah walaupun cuaca ketika itu tidak panas atau mendung. Pastikan anda membersihkan kulit wajah setiap hari.
  2. Makan makanan yang kaya dengan antioksidan tinggi bagi membantu kulit kita terhindar daripada kerusakan akibat radikal bebas yang boleh menyebabkan jeragat. Makan makanan yang tinggi dengan vitamin C, vitamin E, dan beta-karotin seperti buah-buahan beri, limau orange, sayur-sayuran hijau tua, dan lobak merah.
  3. Elakkan daripada radikal bebas, dengan menghindari asap rokok dan debu jalanan yang mungkin akan merosak kulit dengan timbul jeragat.
  4. Elakkan menggunakan produk yang tak jelas kebaikannya kepada kulit kita. Anda harus pandai memilih produk kulit yang sesuai dan elak daripada produk timbang kilo yang mungkin boleh menjejaskan kesihatan kulit anda. Pilihlah produk yang bebas bahan kimia dan mengandungi bahan semulajadi yang kaya dengan Vitamin C, Vitaminn E dan juga baik untuk kesihatan kulit.
  5. Sekiranya diperlukan berjumpalah dengan pakar kulit yang bertauliah dan memiliki kepakaran dalam kesihatan kulit. Jangan ambik langkah mudah dengan pergi ke shalon kecantikan yang tak mempunyai ijin dan permit yang sah. Pilih doktor pakar kulit yang diyakini selamat dan diakui oleh KKM  yang tentunya lebih pakar dalam menangani masalah kulit dan jeragat yang anda alami.

Banyak lagi benda yang boleh anda buat untuk elak dan hilangkan jeragat ni. Kebersihan wajah setiap hari menjadi kunci utama agar dapat elak dan hilangkan jeragat ni. Selain itu pengambilan vitamin kulit juga penting untuk mencukupkan keperluan nutrien untuk kulit yang sihat dan cantik. Jaga pemakanan setiap hari dan pastikan anda cukup mengambil Vitamin yang elok untuk kulit. Kalau kita dah buat semua ni, in sha Allah kulit kita akan sihat dan terhindar daripada jeragat.

Jaga Pemakanan Dan Amalkan Penjagaan Kulit Berhemah

Usaha setiap hari untuk dapatkan hasil yang maksima. Selain itu jangan sampai leka dengan aktifiti harian kita masing-masing. Kadang-kadang kita beraktifit di luar rumah dan lupa untuk melindungi kulit dari pancaran sinar matahari. Pakailah topi dan serum yang seusai untuk lindungi wajah dari sinaran Uv. Macam Kaknil yang aktif diluar rumah mengambil anak-anak di sekolah kadag menjadi risau juga dengan keadaan kulit wajah. Kaknil amalkan serum protection dari Youth. Set Youth ni mengandungi pencuci wajah,serum moisturizer, krim malam, dan juga vitamin E. Alhamdulillah kaknil rasakan kepuasan amalkan set ini. Memang sangat membantu. Kulit rasa ringan, lembut dan bebas jeragat dan jerawat.

Set Youth

Selain amalkan Set Youth, kaknil juga amalkan  Vitamin C, Vita E, Esp untuk dalaman agar kulit lebih cerah dan elak jeragat dan jerawat. Vitamin ini bantu kita untuk lebih sihat daripada dalam. Set ini bantu naikkan sistem imun tubuh badan kita dan sangat elok untuk kesihatan kulit kita agar lebih anjal dan gebu gebas. Elak jerawat, jeragat dan juga bantu tegangkan kulit, bantu kulit lebih cerah dan menawan. Berbaloi amalkan vitamin ini kerana kita boleh gunakannya berbulan-bulan dalam sebotol vitamin tu.

Set Vitamin Untuk Dalaman Agar kulit sihat dan elak jeragat

Jadi mulai dari sekarang, anda yang ada masalah jeragat jangan sedih dan menyerah. Masih ada jalan keluar untuk kembalikan kedaan wajah yang bebas dari jeragat. Memang bukan mudah untuk capai wajah tanpa jeragat, akan tetapi anda boleh berusaha dan berikhtiar untuk dapatkan kembali kulit wajah bebas jeragat. Lakukan perawatan wajah dengan baik, boleh berjumpa doktor untuk lakukan pelbagai kaedah yang selamat untuk hilangkan jeragat anda. Akan tetapi kena tengok doktor yang bertauliah dan selamat untuk membuat rawatan. Jangan lupa untuk lakukan petua hilangkan jeragat yang telah dihuraikan di atas agar anda dapatkan kesihatan kulit dengan optimum.

Bagi anda yang nak dapatkan Set Youth dan Set Vitamin Kulit maxam yang kaknil amalkan, jangan segan untuk menghubungi kakni di nombor talian yang tertera di bawah ini. Mudah-mudahan anda akan dapat manfaat yang baik. Bagi anda yang berada di area berdekatan Batangkali, Hulu Yam, Rasa, Buit Beruntung, Kuala Kubu Bharu dan Genting Highland anda boleh menghubungi kaknil untuk dapatkan pengkhidmatan Cash On Delivery ( COD). Bagi anda yang berada di luar kawasan ini, kaknil boleh hantar produk yang anda inginkan dengan lakukan pos ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Serawak. Jadi jangan risau ya, hubungi kaknil di nombor talian tertera di bawah ini.

Jom Dapatkan Insentif Shaklee Disini dan jadi Pengedar Shaklee Yang Sah.

>>Klik Disini Untuk Belian >>>Saya NAK Beli Set Youth Shaklee Disini<<<

>>>Klik Disini Untuk Beli Vitamin E >>>

>>>Klik Disini Untuk Belian Vitamin C Vita C PLus>>>>

KakNil/ Firdaus No Phone +60176281787, Agen Shaklee Anda.

Anda boleh hubungi kami juga di Facebook dan juga instagram 

#NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023

Spread the love
Suri rumah sepenuh masa dengan 3 cahaya mata yang aktif berblog untuk berkongsi kebaikan untuk semua.

Leave a Reply