Benarkah Multivitamin Shaklee Berwajah Baru?

Tahukah anda bahawa Multivitamin Shaklee telah pun berwajah baru? Mesti ada diantara kita yang belum tahu kan? Multivitamin Shaklee sebelum ini dikenali dengan nama Vitalea, sekarang Vitalea telah pun diganti namanya menjadi Vita-Lize dengan formula yang ditingkatkan. Tentunya ianya lebih baru dan lebih super terbaik. Dengan manfaat yang lebih berkuasa untuk kesihatan tubuh badan kita. Tapi sebelum tu, apakah sahabat Kaknil ada ambil multivitamin setiap hari? benda ni sangat penting untuk kesihatan kita dan ianya berimpak besar dalam kesihatan tubuh badan. Apakah anda cukup mengambil multivitamin setiap hari? dari hasil kajian MANS (kajian nutrisi Golongan Dewasa Malaysia) bahawa peratusan individu yang mengambil saiz hidangan harian  seperti yang disyorkan adalah tidak mencukupi. Sudah tentu ianya berakibat sangat tidak baik. banyak kesan yang kita akan hadapi kerana kekurangan pengambilan multivitamin.

Multivitamin Shaklee Vita-Lize

Diantara kesan yang akan di hadapi sekiranya kita kurang mengambil Mikronutrien diantaranya iaitu:

  • Jari kebas
  • Denyutan jantung tidak normal ( disebabkan kekurangan kalsium)
  • Risiko kecacatan kehamilan
  • Cirit birit
  • Sakit perut( disebabkan kekeurangan folat)
  • Masalah tulang
  • Sesak nafas
  • Sejuk pada tangan dan kaki
  • Kuku rapuh ( disebabkan kekurangan zaat besi)

Nampak,  kalau kekurangan multivitamin badan kita akan mengalami macam-macam masalah. Jadi sangat penting untuk kita cukupkan keperluan multivitamin untuk tubuh dan badan kita agar terhindar daripada pelbagai masalah kesihatan. Apabila tubuh badan kita mengambil cukup multivitamin ianya akan membantu tubuh badan lebih sihat dan terhindar daripada pelbagai jangkitan. Jadi rajinkan diri anda untuk amalkan Multivitamin Shaklee.

Diantara kebaikan mengambil Multivitamin setiap hari, diantaranya iaitu:

  1. Mengisi jurang nutrisi
  2. Meningkatakan tahap tenaga
  3. Menambah baik mood
  4. Mengurangkan tekanan dan kebimbangan

Setiap hari kita memerlukan zat besi daripada secawan kubis Brussels, dan 2 biji oren bersaiz sederhana untuk keperluan Vitamin C, juga 10 cawan brokoli untuk asupan Vitamin A, ditambah 2 cawan bijirin difortifikasi untuk mendapatkan keperluan tiamin juga 3 biji telur untuk keperluan biotin.Juga vitamin yang lain, mampukah kita untuk mengambil semua ini dalam sehari? Suah tentu kita tidak akan sanggup dan pasti akan merasa bosan jika terus mengambilnya setiap hari. Dan mustahil kita akan dapat menghabiskannya. Jadi kita perlu tindakan bijak dengan mengambil Multivitamin tepat serta dapat manfaat daripada kesemua nutrien yang kita perlukan.

Kandungan Vita-Lize yang bantu kita dalam Diet harian

  • Vitamin A, ianya baik untuk kesihatan mata, kulit, rambut, gusi dan gigi. Vitamin A juga merupakan antioksidan dan bantu untuk mengurangkan risiko terkena kanser.
  • Vitamin D, ianya diperlukan untuk kesihatan tulang. Mengelakkan Osteoporosisndan membantu masalah psoriasis.
  • Vitamin E, vitamin E ini adalah yang terbaik untuk kesihatan kulit dan meningkatkan kesuburan
  • Vitamin C, baik untuk kesihatan kulit dan sistem imun dan membantu dalam penyembuhan luka dengan cepat.
  • Asid folik, bantu kesihatan ibu mengandung, mengelak daripada anemia dan keletihan
  • Vitamin B , ianya bantu meningkatkan tenaga, mengawal paras gula dalam darah, menghadirkan mood ceria dan mengurangkan tekanan atau stress.

Disinilah pentingnya kita mengambil Multivitamin daripada Shaklee yang boleh membantu kita untuk cukupkan keperluan multivitamin harian kita. Pada tahun 1915, Dr. Forrest C Shaklee telah mencipta multivitamin antara yang pertama di Amerika Syarikat. Hasil inovasi lebih daripada 100 tahun ini telah membawa kepada formulasi Vita-Lize. Setiap hidangan Vita-Lize membekalkan 25 jenis vitamin penting . 2 tablet Vita-lize membekalkan 600 mcg asid folik dan Vitamin B. Sistem penghantaran salutan mikro berpaten yang direka untuk memastikan penyerapan asid folik. Seiring berjalannya waktu, Vitalea pun mengalami pertukaran nama menjadi Vita-Lize. Jadi jangan keliru.

Siapa Yang Perlu Mengambil Vita-Lize?

  • Orang Dewasa yang kekurangan berat badan
  • Orang dewasa yang alami tekanan
  • Orang dewasa yang aktif
  • Orang dewasa dengan diet yang tak seimbang
  • Ibu Hamil dan menyusui
  • Orang dewasa yang sibuk dengan aktifiti harian

Jadi memang penting untuk kita mengambil multivitamin setiap hari. Kita tak dapat mengira sudah cukupkah kita ambik vitamin hari ini, yang terpenting kita ambik Vita-Lize agar keperluan multivitamin untuk tubuh badan tercukupi. Jangan lengah kerana kesihatan kita hanya kita yang rasakannya. Kesihatan lebih penting dari segalanya. Hidup sihat dan ceria sepanjang masa bersama keluarga tercinta.

Vita-Lize Shaklee ni memang berbaloi anda amalkannya. Jom dapatkannya disini. Jadi jangan malu untuk hubungi kaknil agen sah shaklee anda disini untuk dapatkannya.  Terus klik link yang ada di bawah ini atau terus hubungi nombor talian yang tertera. Anda yang berada di area kawasan Batangkali, Ulu yam, Rasa, Bukit Beruntung, Kuala Kubu Bharu dan Genting Highland sekitarnya boleh dapatkan pengkhidmatan Cash On Delivery (COD) dari kami.

Jom Dapatkan Insentif Shaklee Disini dan jadi Pengedar Shaklee Yang Sah.

>>>Klik Disini Untuk Belian >>>Saya NAK Beli Vita-Lize Shaklee Disini<<<

KakNil/ Firdaus No Phone +60176281787, Agen Shaklee Anda.

Anda boleh hubungi kami juga di Facebook dan juga instagram 

#NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023

Spread the love
Suri rumah sepenuh masa dengan 3 cahaya mata yang aktif berblog untuk berkongsi kebaikan untuk semua.

Leave a Reply