Pentingnya Vitamin E Untuk Kesihatan Tubuh Badan

Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak. Ianya adalah nutrien yang penting dan membantu memberikan kulit, mata dan otak yang baik. Vitamin E juga untuk penglihatan dan kesuburan. Vitamin E sangat penting dalam pembentukan sel darah merah dan membantu tubuh menggunakan vitamin K. Sel dalam tubuh badan kita menggunakan vitamin E untuk berhubung antara satu sama lain dan menjalankan pelbagai fungsi penting. Apakah anda semua cukup mendapatkan kandungan vitamin E setiap hari?

Pentingnya Vitamin E Untuk Tubuh Badan

Jika tubuh badan kita kekurangan vitamin E, maka kemungkinan kita akan alami masalah. Tubuh badan kita memerlukan lemak untuk menyerap vitamin ini, jadi bagi mereka yang alami masalah pencernaan mungkin tidak dapat apa yang diperlukan dan ianya akan mendatangkan bahaya kepada sistem imun dan saraf. Walaupun ianya jarang berlaku, mereka yang amalkan diet rendah lemak akan berisiko mempunyai masalah kekurangan tahap vitamin E. Jadi kena seimbangkan pemakanan harian kita dan dapatkan kecukupan Vitamin E untuk tubuh badan agar tiada masalah yang perlu dihadapi oleh tubuh badan kita.

sumber vitamin E

Sumber Vitamin E

Darimana kita mendapatkan Vitamin E? kebiasaannya kita mendapatkan sumber vitamin E yang mencukupi dari makanan. Sumber makanan yang mengandungi vitamin E seperti minyak sayuran, sayuran berwarna hijau seperti bayam, bijirin, telur, kekacang, tomato, mangga, brokoli, kiwi, daging, ayam dan lain-lain. Jangan kita terlalu memilih makanan sehingga akan menjejasan kesihatan tubuh badan kita. Kerana dalam makanan itu ada zat nutrisi yang penting yang diperlukan tubuh badan kita. Apabila tubuh badan kita tak cukup nutrien makan sudah pasti ianya akan berdampak kepada kesihatan kita.

kapsul vitamin e

Tahukah anda dalam Shaklee kami ada produk Vitamin E. Ramai pengguna Shaklee amat berpuas hati dengan kesan Vitamin E ini. Banyak sangat manfaat yang kita dapat rasakan jika amalkannya setiap hari. Anda yang nak sentiasa sihat dan tampil ceria menawan memang digalakkan ambik Vitamin E ini. Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak dan vitamin antioksidan yang sangat elok dan tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita. Ianya menghalang penuaan dini. Vitamin E dalam Shaklee dikenal dengan Vita-E Complex.

Istimewanya Vita E Complex, 1 kapsul Vita E Complex mengandungi 400IU. Vitamin E dari sumber semula jadi daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi Vitamin E dan lebih mudah diserap dalam tubuh.  Ada 65mcg selenium untuk melengkapi aktifiti vitamin E bagi memberi fungsi optimum. 39.4 mg ekstrak biji anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus.

Vita-E Complex

Manfaat Vita E Complex diantaranya iaitu

  • Membantu mengurangkan kesan inflammation
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit Parkinson
  • Membantu luka cepat sembuh
  • Membantu mengurangkan risiko kulit sunburn
  • Membantu meningkatkan fungsi kesihatan mata
  • Membantu kanak-kanak yang ada masalah beta-thalassemia dan Vitamin E deficiency.
  • Membantu mempercepatkan pertumbuhan kulit
  • Membantu meningkatkan fungsi sistem saraf
  • Membantu merawat luka kecil didalam tulang dan otak bayi pramatang
  • Merendahkan paras kolesterol dan membantu mencegah pertumbuhan sel yang abnormal dan penyembuhan.
  • Mengatasi masalah kedinginan yang dialami suami isteri
  • Elak masalah jerawt dan jeragat serta kulit kusam

Istimewa Vita E Complex untuk lelaki yang ada masalah kesuburan dan merancang untuk mendapatkan cahaya mata boleh amalkan Vita E Complex ini untuk ikhtiar. Vita E Complex mengandungi 10mg Selenium yang membantu tubuh badan kita menyerap vitamin E dengan lebih baik, memelihara membran sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Sebanyak 50% selenium didalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Selain itu lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka suplemen selenium cukup membantu dalam hubungan seksual bagi kaum lelaki. Terkenal sebagai vitamin cantik, Vita E Complex juga elok sangat untuk mereka yang nak awet muda. Anda yang nak rambut cantik dan tebal juga sila mengambil Vita E Complex ini.

Tahukah anda, khasiat 1kg benih gandum, 500 ml minyak sunflower, 8 kg bayam, 500 badam sama dengan 1 kapsul Vita E Complex. Dan 1 kapsul Vita E Complex dah cukup untuk keperluan harian kita. Rasanya kita tak larat nak makan 500 badam dan 8 kg bayam setiap hari kan? jadi alangkah baiknya kita telan sahaja 1 kapsul Vita E Complex ni. Ianya dah bantu kita untuk dapatkan khasiat vitamin E harian kita. Sangat menjimatkan masa dan tenaga kita. Tak perlu kunyah  1kg benih gandum dan minum 500 ml minyak sunflower, cukup telan 1 kapsul Vita E Complex sahaja.

Dapatkan Vita E Complex Disini

Jadi jangan runsing dimana nak dapatkan Vita-E Complex ni? anda boleh hubungi kami disini sebagai agen sah shaklee untuk dapatkan Vitamin E Shaklee ini. Hubungi nombor talian yang tertera di bawah ini untuk anda dapatkan Vita E Complex anda. Boleh tekan link juga untuk terus membuat belian di link yang ada di bawah ini. Bagi anda yang berada di area kawasan Batangkali, Ulu Yam, Rasa, Bukit Beruntung, Kuala Kubu Bharu, Genting highland dan sekitarnya anda boleh dapatkan pengkhidmatan Cash On Delivery (COD) dari kami.

Jom Dapatkan Insentif Shaklee Disini dan jadi Pengedar Shaklee Yang Sah.

>>>Klik Disini Untuk Beli Vitamin E >>>

>>>Klik Disini Untuk Belian Vitamin C Vita C PLus>>>>

KakNil/ Firdaus No Phone +60176281787, Agen Shaklee Anda.

Anda boleh hubungi kami juga di Facebook dan juga instagram 

#NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023

Spread the love
Suri rumah sepenuh masa dengan 3 cahaya mata yang aktif berblog untuk berkongsi kebaikan untuk semua.

Related Posts

MENGAPA HARUS VITA-E SHAKLEE

Apa kebaikan dan kelebihan Vita-E Complex Shaklee….?Terlalu banyak jenis Vitamin E yang terdapat di pasaran, dan kita tak tahu mana satu yang terbaik untuk kita konsumsi.  Ketahuilah…

Spread the love

This Post Has One Comment

Leave a Reply

%d