Semua Tentang Shaklee

Dilema Anak Kurus Kering Dan Tak Selera Makan

Ramai ibu bapa diluar sana mempunyai masalah dengan tabiat makan anak, kadangkala sudah mencuba pelbagai cara untuk meningkatkan nafsu makan tapi tak berhasil.  Anak masih berbadan kurus kering dan tampak tak bercahaya atau lesu. Anak kurus kering memang kasihan kan…pastinya kita sebagai ibu bapa nak kan anak yang sihat dan badan berisi. Tapi kalau badan anak kurus kering, macamana nak buat ?

Gambar hiasa

Apa yang perlu anda perhatikan adalah cukup atau tidaknya nutrisi yang anda berikan setiap hari kepada mereka ? Kanak-kanak selalu mengambil makanan ringan dan kurang minum air masak. Anak akan kurus jika tidak makan dengan betul dan tak cukup nutrisi. Anak kurus kering tentulah membimbangkan anda bukan ? Cuba anda berikan anak anda makan secara teratur dan berikan makanan yang cukup dengan zat vitamin yang diperlukan oleh tubuh badan mereka. Pengambilan segelas susu setiap hari sangat lah penting agar anak anda mendapatkan asupan kalsium yang mencukupi.

susu dan keju baik untuk si manja anda

buah-buahab penting untuk si manja anda

Kebanyakan sekarang kanak-kanak  susah untuk memakan sayur-sayuran dan buah-buahan. Mereka akan tinggalkan 2 jenis makanan ini bila kita hidangkan. Apa yang harus kita lakukan adalah memberi mereka makanan tambahan yang sesuai untuk mereka agar dapat menggantikan kekurangan vitamin yang mereka alami. Makanan tambahan seperti apa yang harus mereka konsumsi ? Ada baiknya makanan tambahan itu penuh dengan vitamin dan mineral yang mereka perlukan untuk membesar.

Omega Guard pilihan si manja

Contohnya sahaja anak saya yang dulu nya kurus kering, sekarang lebih berisi kerana sudah mengamalkan pengambilan makanan tambahan yang membantunya menaikkan lagi selera makannya. Selain memberi makan tepat pada jadual yang ditentukan, saya pun turut memberi vitamin. Vitamin itu tak lain adalah Meal shakes dan Omega Guard. Saya sangat bersyukur dapat memberikan anak saya Meal Shakes dan Omega Guard ini. Sekarang hasilnya memang kentara. Anak berselera makan dan jauh dari kemurungan. Tentunya badan dia yang kurus kering itu dah jadi berisi. Selain boleh membantu dalam kembalikan selera makan, vitamin shaklee ini juga dapat mengelakkan dari demam dan selesema. Juga baik untuk kanak-kanak yang alami asthma dan obesiti.

meal shakes 

Jangan biarkan anak anda makan dengan memilih atau makan yang tak berkhasiat. Kerana akan mempengaruhi perkembangan mental dan fizikal mereka. Anak yang cemerlang adalah kanak-kanak  yang aktif dan cergas. Berikanlah apa yang yerbaik untuk mereka. Kerana mereka adalah permata berharga bagi kita. Tentunya kita mau mereka senantiasa sihat dan ceria serta memiliki minda yang cerdas. Masih belum terlambat untuk atasi selera makan anak anda.

kelebihan omega guard

Banyak cara yang boleh anda lakukan untuk menarik minat anak anda makan. Pelbagaikan makanan mereka setiap hari. Masak makanan kegemaran mereka dan senantiasa sabar daam melayani kerenah anak anda. Biarah anak kita tumbuh membesar dengan sihat. Perkembangan kanak-kanak masa kecil akan berpengaruh pada minda dan kecerdasan otak kanak-kanak. 

manfaat meal shakes

Masih belum terlambat untu anda mendapatkanMeal Shakes  dan Omega Guard. Anda boleh mandapatkannya DISINI SAHAJA. Sangat mudah bukan ? jadi tunggu apalagi…order sekarang ya.

Anda mahu jadi ahli Shaklee dan nikmati potongan hebat 15%-20%

Anda ingin mengetahui cara daftar Shaklee..??
Mudah sahaja… hanya klik sahaja disini :
 

CARA JADI AHLI SHAKLEE SECARA PERCUMA


 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
—————————————————

Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms)

Qaseh Firdaus
No . Phone : 0176281787
Fb page : Qaseh Firdaus Shoppe Email : ct_rania@yahoo.com

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

36 Comments

  1. Dari kecil kita sebagai ibu kena pelbagaikan cara masak untuk anak2 supaya anak boleh terima apa saja makanan yg berkhasiat..dengan cara hidangkan pelbagai sayur-sayuran,buah-buahan..tetapi ads juga anak2 yang tetap tidak boleh menerima semua ni..so mealshakes la hidangan paling lengkap dimana semua vitamin sudah terkandung didalamnya..jadikan secawan mealshakes setiap pagi untuk mendapatkan protein dan vitamin anak2

    Shaklee Lebarkan Sayap Ke Indonesia

    Reply
  2. Saya memang supermommy yang terpaksa bahagi2 kan masa dgn setiap amanah yang saya pegang. Bimbang juga khasiat/nutrien yg terkandung dalam makanan yg diberi pada anak tdk mencukupi. Alhamdulillah, lepas kenal dengan Shaklee tak bimbang lagi. Mealshakes adalah supplement pelengkap nutrien yang terbaik untuk anak2 saya..

    Reply
  3. ibu bapa mana yang tak risau jika anak kurus kering, kadang bukan sebab mak ayah tak bagi makan, tapi mungkin sebab badan kanak-kanak tu sendiri, sbb tu macam mak jemah pun tak tinggalkan mealshake ni bukan sebab nak bagi anak gemuk tapi nak tampung mana yg kurang dalam nutrisinya, maklumlah sayur pun taknak makan..

    Reply

Leave a Reply to fisha hasan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam