Pentingnya Pengambilan Vitamin Untuk Wanita

Bertemu lagi kita di entry kali ini sahabat. Pentingkah vitamin untuk kita sebagai seorang wanita? Tentu Sahaja pengambilan vitamin sangat penting untuk kita setiap hari. Perlu diingat bahwa keperluan vitamin untuk seseorang bergantung juga dengan umur dan keadaan kesihatan wanita itu sendiri. Juga dengan faktor gaya hidup masing-masing. Seperti kaum lelaki, wanita juga sangat penting untuk mengambil vitamin untuk kesihatan dan kecantikan. Namun disebalik itu semua ada alasan khusus mengapa vitamin memiliki peranan penting dalam menjaga Kesihatan wanita.

Sememangnya wanita perlukan vitamin

Seperti halnya kaum lelaki, kaum wanita tidak terkecuali juga memerlukan vitamin untuk bantu lebih sihat, menawan dan juga bertenaga. Kerana banyak hal yang dilakukan setiap hari kan? walaupun wanita itu apapun statusnya wanita bekerjaya ke, suri rumah ke, pelajar ke, ataupun warga emas. Semuanya perlukan vitamin untuk lebih bertenaga dan ceria sepanjang hari. Bayangkan kalau kita kekurangan vitamin dan alami pelbagai masalah kesihatan, sudah tentu ini akan menjadi masalah yang sangat besar.

Diantara sebab yang amat penting seorang wanita mengambil Vitamin diantaranya iaitu:

  • Kesihatan reproduksi. Vitamin seperti B Complex sangat penting untuk wanita yang nak mengandung ataupun tengah mengandung. Asid folik membantu mencegah terjadinya masalah ketika kehamilan seperti kecacatan pada bayi. Selain itu juga B Complex juga sangat membantu untuk elak daripada kemurungan dan stress. Vitamin B Complex berfungsi dalam fungsi otak yang sihat. Apabila kita kekurangan B  Complex boleh menjejaskan kepada kesihatan mental  seperti depresi dan lainnya.
  • Fungsi hormonal. Beberapa vitamin dan mineral lain juga sangat penting untuk bantu masalah turun naiknya hormon wanita.
  • Kitaran haid. Kehilangan yang banyak semasa haid dapat mengakibatkan masalah kekurangan zat besi pada wanita. Zat besi ini diperlukan kerana untuk elak masalah anemia mahupun hb rendah. Zat besi juga membantu memberikan tenaga. Za besi juga diperlukan untuk produksi sel darah merah.
  • Kesihatan tulang. Wanita lebih berisiko mendapatkan osteoporosis. Pada usia mendekati masa menopause juga akan berisiko mendapatkan masalah tulang. Jadi perlu untuk kita wanita untuk mengambil vitamin D dan kalsium yang cukup untuk Elak masalah ini dan mengurangkan risiko patah tulang dan sakit sendi dan gigi yang kuat. Vitamin K juga diperlukan untuk kesihatan tulang.
  • Kesihatan kulit dan rambut. Vitamin E dan C banyak membantu wanita untuk dapatkan kesihatan dan kecantikan kulit dan juga masalah kuku dan rambut. Selain itu vitamin C dan E juga adalah antioksidan yang baik untuk bantu elak daripada jangkitan pelbagai penyakit serta naikkan sistem imun tubuh badan.

Cintai Diri dan Nikmati Kesihatan Yang Baik

Bagi anda wanita, hargailah diri anda dan manjakan diri anda. Buatlah apapun yang anda suka selagi hal itu di sisi yang baik dan tidak merugikan sesiapa. Terlepas dari keperluan mendapatkan vitamin yang cukup setiap hari, gaya hidup juga mengambil peranan penting. Elak lah mengambil makanan yang tinggi gula, kolesterol dan juga perisa tiruan. Elak mengambil minuman beralkohol dan juga merokok. Kerana tabiat yang tak baik akan menjejaskan kesihatan anda. Perlu untuk anda berehat dengan cukup dan elak tekanan. Rasakan kehidupan yang aman dan damai tanpa tekanan juga akan bantu anda lebih sihat dan elak pelbagai masalah kesihatan.

Jadi sememangnya penting untuk kita amalkan gaya hidup yang sihat dan mengamalkan pelbagai vitamin untuk bantu kita cukupkan keperluan nutrien dalam tubuh badan kita. Jika anda rasa mengalami masalah kekurangan nutrisi, perlu untuk anda bertemu doktor dan berkonsultasi bagaimana atasi masalah yang dihadapi. Kerana setiap wanita memiliki keperluan yang berbeza beza.

Set Vitamin Yang diperlukan Wanita

Vitamin Terbaik Untuk Wanita Ada Disini

Kami di Shaklee menyediakan Vitamin yang terbaik untuk wanita seperti Gla Complex, Vita Lize, Omega Guard dan Ostenutrix yang boleh anda amalkan setiap hari. Ianya sangat membantu anda untuk dapat cukupkan keperluan nutrien dalam badan anda. Jom kenali Vitamin ini untuk anda lebih mudah mengetahui manfaat dan keutamannya untuk kesihatan kita.

  • Gla Complex, membantu mengurangkan masalah rambut rapuh dan gugur. Bantu meningkatkan metabolisme dan keupayaan pembakaran lemak. Menjaga kesihatan kuku,cantik dan kuat. Mencantikkan kulit. Bantu seimbangkan hormon yang tak stabil. Bantu kulit kering jadi lembab dan elastik. Bantu kurangkan simptom menopause. Membantu mengurangkan senggugut semasa PMS. Serta menjaga kesihatan dan kesuburan wanita.
  • Vita-Lize, setiap tabletlengkap dengan 25 jenis nutrisi untuk keperluan harian. Pantas larut dalam badan kurang dari 10 minit menggunakan teknologi Explo-Tab. Mempunyai patented micro coating delivery system bagi meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B. Meningkatkan zat besi dan meningkatkan HB darah. Mengurangkan risiko jangkitan kuman dan virus. Memelihara sistem saraf dan fungsi otot. Membantu penghasilan sel darah mera. 2 tablet Vita-Lize bersamaan 600 mcg asid folik dan Vitamin B. Produk ini telah ada dipasaran selama lebih dari 100 tahun dan di formulasinya telah melaluin beberapa penambahbaikkan dari masa ke semasa.
  • Omega Guard, Menggalakkan kadar kolesterol yang sihat. Menyokong perkembangan otak bayi dalam kandungan. Menyokong kesihatan jantung. Menstabilkan tekanan darah. Membantu otak untuk fokus. Menyokong kesihatan mata. Menyokong kesihatan saluran pernafasan. Menguatkan tulang dan sendi. Memberikan kulit yang sihat dan melambatkan penuaan, juga baik untuk menurunkan berat badan berlebihan.
  • Ostenutrix, Kuatkan gigi dan tulang, elak sembelit, dan atasi masalah kejang otot lenguh dan sakit badan. Kurangkan risiko Osteoporosis. Membantu kesihatan sendi. Membantu tidur lebih lena dan kurangkan asid perut berlebihan.
Vitamin untuk Wanita

Jadi jangan risau lagi, sekarang kami agen shaklee anda akan membantu sediakan  vitamin untuk wanita yang anda perlukan. Amalan setiap hari akan bagi anda kesan yang terbaik. Jika bukan diri kita sendiri yang menyayangi diri kita siapa lagi? hargai masa yang ada dan cipta kengana manis bersama insan tersayang dengan kesihatan yang optimum dan jauh daripada pelbagai masalah kesihatan. Wanita perlu menjaga seisi rumah dan ianya perlukan tenaga dan juga minda yang sihat agar semua berjalan dengan lancar. Oleh itu perlu bagi seorang wanita untuk memastikan dirinya agar sentiasa sihat dan ceria tanpa sebarang masalah kesihatan.

Jom dapatkan Vitamin Shaklee anda disini. Jangan risau untuk bagaimana nak dapatkannya. Kami disini sebagai agen shaklee anda boleh membantu anda untuk dapatkannya. Juga bagi anda yang berada di area Batangkali, Ulu Yam, Rasa, Bukit Beruntung, Kuala Kubu Bharu dan Genting Highland boleh menghubungi kami untuk dapatkan pengkhidmatan Cash On Delivery (COD). Hubungi nombor talian kami yang tertera di bawah. Anda boleh juga terus membuat belian produk di link yang tersedia di bawah ini.

>>>Klik Disini>>Saya Nak Buat Belian Gla Complex <<<

>>>Klik Disini >>>Saya Nak Buat Belian Omega Guard<<< 

>>>Klik Disini >>>Saya Nak Buat Belian Ostenutrix <<<

>>Klik Disini >>>Saya Nak Buat Belian Vita-Lize<<<

Jom Dapatkan Insentif Shaklee Disini dan jadi Pengedar Shaklee Yang Sah.

>>>Klik Disini Untuk Belian Vitamin C Vita C PLus>>>>

KakNil/ Firdaus No Phone +60176281787, Agen Shaklee Anda.

Anda boleh hubungi kami juga di Facebook dan juga instagram 

#NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023

Spread the love
Suri rumah sepenuh masa dengan 3 cahaya mata yang aktif berblog untuk berkongsi kebaikan untuk semua.

Related Posts

Bahaya Kanser Serviks Yang Patut Wanita Tahu

Pap smear selalu dikaitkan dengan kanser leher rahim atau kanser serviks, kerana test ini merupakan salah satu cara yang berkesan untuk mengesan keberadaan kanser pembunuh wanita nombor dua…

Spread the love

Leave a Reply